پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS)

پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS)

پرسشنامه-فرم-تجديد-نطر-شده-مقياس-سازگاري-زناشويي-(rdas)

دانلود پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS)،
در قالب word و در 3 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 14

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
اكثر مردم در روابط خود اختلافاتي دارند . لطفاً در مقابل هر يك از عبارات زير ميزان توافق يا عدم توافق خود با همسر تان را با گذاردن عدد مناسب  در مقابل ان مشخص كنيد. لطفاً قبل از كامل كردن پرسشنامه با همسر خود درباره آنها صحبت نكنيد.
اين پرسشنامه توسط باسبي، کران، لارسن و کريستنسن (1995؛ به نقل از هوليست و ميلر،2005) ساخته شده است. فرم اصلي اين مقياس توسط اسپنير(1979) و بر اساس نظريه¬ي ليوايز و اسپنير(1979) در مورد کيفيت روابط زناشويي ساخته شده است (اديتال، 2005). فينچام، برادبوري و بيچ(2000) نيز پس از مطرح کردن نظريه‌ي خود در مورد کيفيت زناشويي، اين پرسشنامه را بعنوان ابزاري مناسب براي ارزيابي کيفيت زناشويي معرفي مي‌کنند. اين پرسشنامۀ 14 سوالي که از روي فرم اصلي 32 سوالي که توسط اسپنير (1976) ارائه شده بود ساخته شده است به صورت طيف 6 تايي از 0 تا 5 نمره گذاري مي‌شود، طوري که پاسخ کاملاً موافق نمره ي 5 و پاسخ کاملاً مخالف نمرۀ صفر مي گيرد. اين ابزار از سه خرده مقياس( همفکري و توافق، رضايت و انسجام) تشکيل شده است که در مجموع نمره کيفيت زناشويي را نشان مي دهند و نمرات بالا نشان‌دهنده کيفيت زناشويي بالاتر است (هوليست و ميلر، 2005). تحليل عاملي تأييدي، ساختار سه عاملي پرسشنامه را در آمريکا تأييد کرده است و روايي آن را نشان داده است (باسبي و همکاران، 1995). پايايي پرسشنامه به شيوه ي آلفاي کرونباخ در مطالعه ي هوليست و ميلر(2005) از 80/0 تا 90/0 گزارش شده است.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1    موضوعات و مسائل مذهبي
2    ابراز محبت
3    روابط جنسي
4    رعايت عرف(رفتارصحيح يا مناسب)
5    مقاصد، هدفها و چيزهاي مهم
دانلود فایل


پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS)

دانلود پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS), پرسشنامه آماده فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS), پرسشنامه در مورد فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (RDAS), سوالات پرسشنامه فرم تجديد نطر شده مقياس سازگاري زناشويي (R,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید