پاورپوینت اسماء و صفات خدا

پاورپوینت اسماء و صفات خدا

پاورپوینت-اسماء-و-صفات-خدا

دانلود پاورپوینت با موضوع اسماء و صفات خدا،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اسماء و صفات خدا در یک نگاه
وَلِلَّهِ الْأَسْمَآءُ الْحُسْنَى‏ فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُواْ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِى أَسْمَئِهِ سَيُجْزَوْنَ مَاكَانُواْ يَعْمَلُونَ؛ و نیكوترین نام‏ها براى خداوند است، پس خداوند را با آنها بخوانید. و كسانى را كه در اسم‏هاى خدا  به كژى و مجادله میل دارند (و به جنگ و ستیزه مى‏پردازند و  صفات خدا را بر غیر او مى‏نهند) رهاكنید. آنان به زودى به كیفر  آنچه مى‏كردند، خواهند رسید.(اعراف/180)
-  همه‏ نام‏ها و صفات الهى نیكوست و خداوند همه‏ى كمالات را دارد كه قابل احصا و شماره نیست.
- قرآن و روایات اسلامی خداوند را داری «نام های نیک» دانسته اند. نامهایی که بیانگر صفات اویند. مانند:«اللّه،الصّمد،الاوّل،الآخر،السّمیع،البصیر،القدیر،القاهر،العلىّ،الاعلى،الظاهر،الباطن،الحىّ،الحكیم، العلیم، الحلیم، الحقّ، الربّ، الرّحمن، الرّحیم،الرّازق،النور، الخبیر،الخالق»
كلمه‏ «اللّه»، محور همه‏ى اسماى الهى است. «وللّه الاسماء الحسنى» (كلمه‏ى «اللّه»، دربردارنده‏ تمام صفات الهى است) 
صفت خالقیت خداوند
 إقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِى خَلَقَ ؛ بخوان به نام پروردگارت كه (هستى را) آفرید. (علق/1)
رب به معنای اصلاحگر چیزی، تدبیرکننده و نگهدارنده نعمت بخش است. پروردگار دو عرصه دارد تکوینی و تشریعی. در ربوبیت تکوینی، لوازم رشد طبیعی موجود تحت تربیت فراهم می شود و مربی ابزار بالندگی لحظه به لحظه او را در عرصه حیات تقدیر کرده و او را به شکوفایی می رساند اما در ربوبیت تشریعی، قوانین و مقررات لازم برای تکامل موجود مختار در اختیارش نهاده می شود و او را تا رسیدن به شکوفایی راهبری می کند
تمام موجودات هستی خود را وامدار دیگری هستند که در این باب برهان انّی و لمّی بسیاری اقامه شده است.
برای واژه خلق دو معنا وجود دارد؛ یکی ایجادکردن چیزی بعد از معدوم بودن آن و دیگری نظم دادن چیزی از ماده ای که پیش تر ایجاد شده است. که در این آیه مراد معنای نخست است.
آفرینش در کلام عرب یعنی به وجود آوردن شیء به گونه ای که نمونه سابقی نداشته باشد.
دانلود فایل


پاورپوینت اسماء و صفات خدا

اسماء و صفات خدا, دانلود پاورپوینت اسماء و صفات خدا, پاورپوینت در مورد اسماء و صفات خدا, تحقیق اسماء و صفات خدا, پاورپوینت درباره اسماء و صفات خدا, پاورپوینت راجع به اسماء و صفات خدا, پاورپوینت آماده اسماء و صفات خدا, تحقیق در مورد اسماء و صفات خدا, ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید