پاورپوینت اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره)

پاورپوینت اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره)

پاورپوینت-اپيدميولوژي-و-كنترل-تب-مالت-(بیماری-هزار-چهره)

دانلود پاورپوینت با موضوع اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره)،
در قالب ppt و در 56 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
كليات
بروسلوز، بيشتر يك بيماري شغلي است و يكي از بيماري هاي مشترك  بين انسان و حيوانات (زئونوز) است كه به صورت حاد، تحت حاد يا مزمن، عارض مي شود و در حيوانات، بيشتر موجب گرفتاري دستگاه  تناسلي ادراري و در انسان، معمولا باعث ايجاد تب، تعريق، ضعف و بيحالي و كاهش وزن ، مي گردد .
 زيان هاي اقتصادي :
1 ) در اثر سقط برّه ها و گوساله ها از جمعيت اين حيوانات كاسته، مي شود و نهايتا، موجب كاهش شير و گوشت مورد نياز مملكت مي گردد.
2 ) گوساله ها و برّه هاي نارسي كه زنده متولد مي شوند در آينده، حيوانات ضعيف، كم شير و كم گوشتي را تشكيل خواهند داد.
3 ) دام هاي آلوده، دچار كاهش وزن و كاهش شير مي گردند و از اين طريق نيز بر اقتصاد جامعه زيان هائي وارد ميشود.
4 ) هرچه شيوع بيماري در بين دام ها بيشتر باشد انسان هاي بيشتري را آلوده نموده و از طريق تحميل مخارج درمان، و از كار انداختن نيرو و توان دامداران و كشاورزان ، زيان هاي فراواني را به بار مي آورد.
5 ) بدون شك زيان هاي اقتصادي براي كشورهاي در حال پيشرفت،  زيان هاي سياسي و وابستگي به كشورهاي استثمارگر و فرصت طلب، را در پي خواهد داشت .
شايان ذكر است كه اين روز ها كه بحث جنگ بيولوژيك (Bioterrorism) ، بسيار قوت گرفته است از بروسلا ها و مخصوصا گونه هاي مليتنسيس و سوئيس، به عنوان جنگ افزار هاي بيولوژيك (Biowarfare) بالقوه، ياد ميشود. ولي اينكه آيا عملا چنين سلاحي تا به حال عليه انسان ها استفاده شده است يا خير، مشخص نمي باشد.
The Many Names of Brucellosis
عامل سببي
بروسلا ها باسيل هاي گرم منفي، كوچك، هوازي و غير متحرّكي هستند كه فاقد كپسول و اسپور، مي باشند. رشد آن ها كُند است ولي در محيط كشت  Brucella Broth  در دماي 37 درجه سانتيگراد و   7/6 H =  Pبه نحو مطلوبي رشد مي نمايند. گونه هاي بروسلا در محيط كشت جامد، معمولا به صورت كُلني هاي صاف، شفاف، آبي متمايل به سفيد تا كهربائي، رشد مي كنند. البته رشد بروسلا كنيس و بروسلا اوويس، به صورت كلني هاي خشن و گاهي موكوئيدي ميباشد.
گونه هائي از بروسلا كه به طور كلاسيك براي انسان، بيماريزا واقع مي شوند عبارتند از:
بروسلا مليتنسيس
بروسلا آبورتوس
بروسلا سوئيس
هرچند بروسلا كنيس نيز ممكن است بيماريزا واقع شود و در مجموع   ، سويه هائي   از
بروسلا كه در غشاء خارجي خود داراي ليپوپلي ساكاريد كمتري هستند از ويرولانس كمتري نيز برخوردارند.
دانلود فایل


پاورپوینت اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره)

اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره), دانلود پاورپوینت اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره), پاورپوینت در مورد اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره), تحقیق اپيدميولوژي و كنترل تب مالت (بیماری هزار چهره), پاورپوینت درباره ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید