پاورپوینت کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید

پاورپوینت کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید

پاورپوینت-کاتالوگ-انسان-بحث-اجتهاد-و-تقلید

دانلود پاورپوینت با موضوع کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید،
در قالب ppt و در 55 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
فضیلت تدریس احکام:
قال النبی (ص):«الا احدثکم عن اقوام لیسوا بأنبیاء و لا شهداء یغبطهم الانبیاء و الشهداء بمنازلهم من الله علی منابر من نور. فقیل من هم یا رسول الله؟ قال: هُمُ الذین یحبّبون عباد الله إلی الله و یحببون عباد الله إلی. قال: یأمرونهم بما یُحبُّ اللهُ و یَنهَونَهُم عَمّا یَکرهُ الله فإذا أطاعُوهم أحبَبَّهم الله.»
پیامبر اکرم (ص) فرمود: «آیا با شما خبر ندهم از اقوامی که نه از پیامبران اند و نه از شهدا؛ ولی موردِ غبطه­ی انبیا وشهدایند به خاطر مقامی که در نزد خداوند کسب کرده اند که جایگاهی نورانی دارند. سؤال شد: ای رسول خدا آنان چه کسانی هستند؟ فرمود: کسانی که بندگان را محبوب خداوند و [امتم را] محبوب من می سازند [زیرا] آنان را به کارهایی که محبوب خداوند است امر می کنند و از کارهایی که مبغوض خداوند است نهی می کنند و زمانی که مردم از آنان اطاعت نمایند محبوب خداوند خواهند شد.»
. بحار الانوار، ج 2، ص 24.
فضیلت تدریس احکام
قال رسول الله (ص): «یحیء الرجل یوم القیمه و له من الحسنات کالسحاب الرکام أو کالجبال ارواسی، فیقول: یا رب! إنی لی هذا و لم أعملها؟ فیقول: هذا عملک الذی علمته الناس یعمل به من بعدک.»
پیامبراکرم (ص) می فرماید: «شخصی در روز قیامت می آید در حالی که مانند ابرهای متراکم و روی هم انباشته یا کوه های سر به فلک کشیده برای او حسنات و پاداش در نظر گرفته شده است عرض می کند: خدایا من که این همه عمل خوب نداشته ام؟ خطاب می رس: این همان علومی است که به دیگران آموخته بودی و آنان عمل کردند {و تو در پاداش آنان شریک شده بودی}.»
بحار الانوار ج2 ص19
نکته مهم :تناسب بیان با مخاطب
قال رسول الله (ص): «إنّا معاشر الأنبیاء أمرنا أن نکلم الناس علی قدر عقولهم».
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ما گروه انبیاء مأموریم که با مردم به اندازه­ی عقل آن ها  حرف بزنیم
دانلود فایل


پاورپوینت کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید

کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید, دانلود پاورپوینت کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید, پاورپوینت در مورد کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید, تحقیق کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید, پاورپوینت درباره کاتالوگ انسان بحث اجتهاد و تقلید, پاورپوینت راجع به کاتا,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید