پاورپوینت کریستالوگرافی

پاورپوینت کریستالوگرافی

پاورپوینت-کریستالوگرافی

دانلود پاورپوینت با موضوع کریستالوگرافی،
در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
فیزیک حالت جامد
محققان فیزیک حالت جامد ساختار درونی جامد را مطالعه می‌کنند. آنها در تلاشند که با درک رفتار اتم‌ها و مولکول‌ها، خواصی را که جامدات از خود نشان می‌دهند تحلیل کنند.
دو مورد از پیشرفت‌های اساسی در زمینه فیزیک حالت جامد ساخت ترانزیستورها بر پایه نظریات خواص الکتریکی جامدات نیمه رسانا و ساخت لیزر بر اساس بررسی رفتار یاقوت در جذب و نشر امواج نوری است.
اولین بار در سال 1912 بود که ماکس ون لاو نشان داد که کریستال‌ها، اشعه ایکس را به شکل منظمی متفرق می کنند. تفرق اشعه ایکس مشخص می کرد که یک کریستال، شکل منظمی از اتمها یا مولکولها را در الگویی مرتب نشان می‌دهد.
نظم در بعد کوتاه و در برد بلند
در حالت کلی ماده در سه حالت مختلف جامد، مایع و گاز قرار دارد. در این حالت‌ها، ماده سه حالت کلی نظم را دارا است که شامل:
 آرایش بی‌نظم
آرایش منظم در برد کوتاه
آرایش منظم در برد بلند
نظم در بعد کوتاه و برد بلند
مواد آمورف(Amorphous Materials)
 مواد منظم با برد کوتاه
جامدهای غیرکریستالی یا آمورف از اتمها، یونها، یا مولکولهایی که به شکل تصادفی در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده‌اند که هیچ طرح منظم یا ساختار شبکه ای معینی را ایجاد نمی کنند.
مواد کریستالی(Crystalline Material)
منظم با برد بلند
مواد کریستالی
جامد کریستالی شکل جامدی از ماده است که در آن اتم‌ها یا مولکول‌ها در یک طرح تکرار شونده معین در سه بعد مرتب شده اند.
در کریستال‌ها اتمها با الگویی که در سه بعد تکرار می شود، کنار هم قرار می-گیرند که به این آرایش منظم سلول واحد (Unit Cell) گفته می‌شود.
مشخص بودن شکل هندسی، خاصیت ناهمسانگردی (تفاوت خواص در جهات مختلف کریستالی) و تقارن از خصوصیات کریستال‌ها است.
مواد کریستالی به دو دسته مواد تک‌بلور (SingleCrystal) و چند‌بلور (PolyCrystal) تقسیم می‌شوند.
تک کریستال
تک کریستال ساختار اتمی دارد که به طور منظم در کل حجم تکرار می شود. تک کریستال‌ها در بهترین حالت ممکن هستند و درجه نظم بالایی دارند و تکرار هندسی منظم آنها در تمامی حجم ماده دیده می‌شود.
چند کریستال
جامد چندکریستالی ماده‌ای است که از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی تک‌کریستال متفاوت به نام کریستالیت یا دانه (Grain) ایجاد شده است. نظم اتمی از یک حوزه به حوزه دیگر در دانه‌ها تغییر می کند. این نواحی(دانه‌ها) از طریق مرزهایی از هم جدا شده اند که مرزدانه (Grain Boundary) نامیده می‌شود.
نواحی منظم یا نواحی تک کریستال از نظر ابعاد و شکل مرتب شدن درکنار هم، با یکدیگر متفاوتند. قطر متوسط دانه بندی ها معمولاً 10 نانومتر تا 100 میکرومتر است و جامدهای چند کریستالی با دانه‌بندی‌هایی که متوسط قطر آن از 100 نانومتر کمتر است نانوکریستال نامیده می شوند.
دانلود فایل


پاورپوینت کریستالوگرافی

کریستالوگرافی, دانلود پاورپوینت کریستالوگرافی, پاورپوینت در مورد کریستالوگرافی, تحقیق کریستالوگرافی, پاورپوینت درباره کریستالوگرافی, پاورپوینت راجع به کریستالوگرافی, پاورپوینت آماده کریستالوگرافی, تحقیق در مورد کریستالوگرافی, ppt , pdf , تحقیق با موض,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید