پاورپوینت حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی

پاورپوینت حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی

پاورپوینت-حدود-مسئولیت-پزشکان-و-کادر-درمانی

دانلود پاورپوینت با موضوع حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مسئولیت و انواع آن
در لغت ' مسئولیت '  مصدر جعلی از مسئول ، ضمانت ، ضمان، تعهد و مواخذه است و آنچه که انسان از وظایف و اعمال و افعال عهده دار و مسئول آن باشد و در اصطلاح حقوقی به معنی ' تعهد قانونی شخص بر رفع ضرری که  به دیگری وارد کرده است' ، می باشد.
در اصطلاح لاتین Responsibility به معنای مسئولیت می باشد و درحقوق اسلامی بجای مسئولیت از واژه ضمان و تضمین استفاده می شود و ضمان یعنی ' ثبوت اعتباری چیزی در ذمه کسی به حکم شارع' . براین مبنا رابطه دینی ویژه ای بین ' زیان دیده' و' مسئول ' بوجود می اید که زیاندیده ' طلبکار' و مسئول ' بدهکار' می شود و موضوع بدهی ' جبران خسارت' است.  
مسئولیت های پزشک و کادر درمان و گروه های پزشکی شامل چهار حیطه زیر می باشد:
مسئولیت های فقهی (شرعی)
مسئولیت های اخلاقی
مسئولیت های صنفی  (انتظامی)
مسئولیت های قانونی
1- مسئولیت فقهی وشرعی
از آغاز تکوین فقه اسلامی، موضوع ضمان طبیب یا مسئولیت ناشی از اقدامات وی، مورد توجه فقها قرارگرفته است. درخصوص ضامن دانستن پزشک حاذقی که پیرو اذن بیمار اقدام به درمان نموده اما کوتاهی کرده، ادعای اجماع شده است. اما در باب پزشکی که علی رغم رعایت موازین تخصصی، اقدام وی منجر به ایجاد خسارت شده، دو نظریه عمده مطرح است.اکثر فقهای امامیه که از آنان با عنوان ' مشهور ' یاد می شود، قائل به ضمان وی هستند و مهم ترین دلیل مورد استناد نیز' اصل برائت' است. و اقلیت فقها که از آنان با عنوان ' غیر مشهور'  یاد می شود، قائل به عدم ضمان هستند.
پس ملاحظه می شود که در باب مسئولیت پزشک)  ضمان (بین فقهای امامیه اختلاف نظر وجود دارد و نظر مشهور فقها دلالت برضامن بودن پزشک حاذق و مأذون حتی اگر غیر مقصر باشد ، می نماید و تنها راه خروج از آن را اخذ برائت می داند. اما نظر غیر مشهور درصورت عدم تقصیر پزشک ، حکم به عدم ضمان وی می کند حتی اگر برائت اخذ نکرده باشد فلذا در فقه اسلامی ، تقصیر به عنوان مبنای ضمان است. و  منظور ازضمان در فقه هم مسئولیت کیفری و هم مسئولیت مدنی  است.
دانلود فایل


پاورپوینت حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی

حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی, دانلود پاورپوینت حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی, پاورپوینت در مورد حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی, تحقیق حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی, پاورپوینت درباره حدود مسئولیت پزشکان و کادر درمانی, پاورپوینت راجع به,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید