پاورپوینت جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار

پاورپوینت جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار

پاورپوینت-جغرافیا-2-یازدهم-انسانی-(درس-3)-فشار-هوا-و-کمربندهای-فشار

دانلود پاورپوینت با موضوع جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3)  فشار هوا و کمربندهای فشار،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
فشار هوا
فشار هوا ناشی از برخورد مولکول های هوا به یکدیگر و سطوح مختلف می باشد.  هر چه تعداد مولکول های هوا بیشتر باشد برخورد بین مولکول های هوا بیشتر ، و در نتیجه فشار بالاتر است و بالعکس.
فشار به صورت افقی و عمودی تغییر می کند.
با افزایش ارتفاع فشار کاهش می یابد که فشار عمودی را بصورت سطوح هم       فشار نشان می دهیم.در اتمسفر یکنواخت و به فرض یکنواخت بودن سطح زمین سطوح هم فشار با هم موازی هستند (شکل(1)) در این حالت اجزای هوا هیچ نوع حرکتی ندارند.
اما نه اتمسفر و نه سطح زمین ابداً یکنواخت نیست .
در طبیعت اگر هوای قسمتی از زمین گرمتر از نواحی   مجاور باشد (منطقه ی A)
در منطقه A(شکل2)فاصله ی سطوح هم فشار زیاد می شود و در منطقه یB (شکل2) فاصله ی سطوح  هم فشار کم می شود در نتیجه در سطح  زمین بر روی  منطقه ی B پرفشار و بر روی منطقه ی A کم فشار ایجاد   می شود.
توزیع فشار در روی زمین با لایه های بالایی اتمسفر فرق میکند یعنی جایی که روی زمین مرکز کم فشار ایجاد می شود در           لایه های بالایی بالعکس مرکز پرفشار ایجاد می شود . چون با      حرکت عمودی هوا به سمت بالا مولکول های هوا به سمت بالا       رفته وتراکم آن در لایه های بالایی زیاد می شود که باعث افزایش برخورد و افزایش فشار می شود . (شکل2)
و در جایی که روی زمین مرکز پرفشار ایجاد شده است به دلیل   حرکت نزولی هوا در ارتفاعات تراکم مولکول هایی هوا کاهش      می یابدکه در نتیجه برخورد آنها کم و فشار کاهش می یابد .        (شکل(3) شکل پایین صفحه ی 24 کتاب )
دانلود فایل


پاورپوینت جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار

جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار, دانلود پاورپوینت جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار, پاورپوینت در مورد جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس 3) فشار هوا و کمربندهای فشار, تحقیق جغرافیا 2 یازدهم انسانی (درس ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید