پاورپوینت مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation

پاورپوینت مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation

پاورپوینت-مبانی-تهویه-مکانیکی-basics-of-mechanical-ventilation

دانلود پاورپوینت با موضوع مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation،
در قالب ppt و در 56 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
Pressure cycling
در این نوع ونتیلاتورها حجم جاری تحویلی را زمانی ختم می کنند که فشار راههای هوایی بیمار به میزان از پیش تنظیم شده برسد.
با تنظیم مقادیر بالاتر فشار بر روی دستگاه، میتوان حجم بیشتری را تحویل ریه های بیمار نمود.
 فشار راههای هوایی بیمار در این نوع تهویه ثابت بوده (برابر با فشار تنظیمی بر روی دستگاه که در واقع همان  PIP است) و حجم متغیر است.
 از این نوع در تهویه کوتاه مدت و در شرایطی که ریه بیمار سالم بوده ولی به علت مسایل خارج ریوی نظیر اختلال در تهویه ارادی متعاقب بیهوشی و..، نیاز به تهویه مکانیکی وجود دارد، استفاده می شود.
Volume cycling
در این نوع مرحله دم یا جریان هوا به داخل ریه ها زمانی به پایان می رسد، که حجم از پیش تنظیم شده بر روی دستگاه، به داخل ریه ها تحویل گردد، ونتیلاتور تحویل حجم را تا رسیدن به حجم تنظیمی ادامه خواهد داد که یکی از مزیت های بارز این مدهاست، زیرا بیش از سایر مدها قادر به کنترل تهویه و اکسیژناسیون می باشد و حجم از پیش تنظیم شده را ( با فشارهای متفاوت) به ریه های بیمار تحویل می دهد و همین مزیت دلیل استفاده شایع از این ونتیلاتورها در کنترل بیماران دچار اختلالات حاد تهویه ای است.
Volume cycling…
از معایب این ونتیلاتور این است که ممکن است فشار راههای هوایی را در حد مقادیر خطرناک بالا برده و بیمار را در معرض خطر بارو تروما مانند پنوموتوراکس، آمفیزم زیر جلدی و ... قرار دهد.
Time cycling
این ونتیلاتورها ، در زمان دم هوا را در فواصل زمانی از پیش تنظیم شده ای به ریه ها وارد کرده و پس از سپری شدن زمان مزبور، دم خاتمه و بازدم صورت می گیرد.
دوره های تهویه ای می تواند به طور ساده تحت کنترل مکانیزم زمانی یا از طریق ست کردن تعداد تنفس در دقیقه و تنظیم کردن نسبت به دم به بازدم یا درصد زمانی دم باشد.
از این نوع ونتیلاتورها بطور اختصاصی در تهویه ریه کودکان و نوزادان استفاده می شود
انواع مدهای تنفسی
دو گروه اصلی مدهای تنفسی شامل کنتروله (controlled) و کمکی Assisted)) هستند .
در تهویه کنتروله ، ونتیلاتور تهویه را شروع و کل عمل تهویه را انجام می دهد.
در تهویه کمکی ، بیمار شروع و ختم تمام یا قسمتی از تنفس را عهده دار بوده ونتیلاتور در تمام سیکل تهویه ، بیمار (تنفس) را حمایت می کند.
دانلود فایل


پاورپوینت مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation

مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation, دانلود پاورپوینت مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation, پاورپوینت در مورد مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ventilation, تحقیق مبانی تهویه مکانیکی Basics of Mechanical Ven,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید