پاورپوینت ابوریحان بیرونی

پاورپوینت ابوریحان بیرونی

پاورپوینت-ابوریحان-بیرونی

دانلود پاورپوینت با موضوع ابوریحان بیرونی،
در قالب ppt و در 5 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
ابوریحان بیرونی
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی (زادهٔ ۱۴ شهریور ۳۵۲، کاث، خوارزم - درگذشتهٔ ۲۲ آذر ۴۲۷، غزنین)، دانشمند بزرگ و ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، تقویم‌شناس، انسان‌شناس، هندشناس و تاریخ‌نگار ایرانی سده چهارم و پنجم هجری است و بعضی از پژوهندگان او را از بزرگ‌ترین فیلسوفان مشرق‌زمین می‌دانند. همین‌طور او را پدر علم انسان‌شناسی و هندشناسی می‌دانند. 
خاستگاه 
بیرونی در ۱۴ شهریور ۳۵۲ خورشیدی (۲۹ ذیقعده ۳۶۲ قمری برابر ۵ سپتامبر ۹۷۳ میلادی) در خوارزم که در قلمرو سامانیان بود به دنیا آمد، و زادگاه او که در آن زمان روستای کوچکی بود، «بیرون» نام داشت. مرگش در غزنه در اوان انقلاب سلجوقیان و پادشاهی مسعود بن محمود غزنوی بوده‌است و برخی درگذشت او را در ۲۲ آذر ۴۲۷ خورشیدی (۲۷ جمادی‌الثانی ۴۴۰ قمری برابر ۱۳ دسامبر ۱۰۴۸ میلادی) می‌دانند.
تألیفات بیرونی به زبان عربی، یعنی زبان علمی و همه‌کس‌فهم عالم اسلام بوده‌است، مگر التفهیم که آن را به فارسی کرد مر ریحانه دختر حسین خوارزمی را که خواهندهٔ کتابی در نجوم بود. بیرونی خود التفهیم را به عربی ترجمه کرد.
دانلود فایل


پاورپوینت ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی, دانلود پاورپوینت ابوریحان بیرونی, پاورپوینت در مورد ابوریحان بیرونی, تحقیق ابوریحان بیرونی, پاورپوینت درباره ابوریحان بیرونی, پاورپوینت راجع به ابوریحان بیرونی, پاورپوینت آماده ابوریحان بیرونی, تحقیق در مورد ابوریحان بیرونی, ppt , pd,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید