پاورپوینت علم در قرآن و سنّت

پاورپوینت علم در قرآن و سنّت

پاورپوینت-علم-در-قرآن-و-سنّت

دانلود پاورپوینت با موضوع علم در قرآن و سنّت،
در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
از پیامبر اعظم (ص) روایت شده است که طلب علم بر هر مسلمانی واجب است : « طلب العلم فریضة علی کل مسلم »  ( اصول کافی و کنز العمال ) به راحتی می توان از روی قر آن استدلال کرد که علم به صورت مطلق مدّ نظر است :     « علّم الانسان ما لم یعلم »  ( علق / 5 )     « و علّم آدم الاسماء کلها ... » ( بقره / 31 ) • حضرت سلیمان دانستن زبان پرندگان را فضیلت می شمارد :     « ... و قال یا ایها الناس علمّنا منطق الطیر ... » ( نمل / 16 ) • قرآن از قول قارون آورده است که :     « قال انّما اوتیته علی علم من عندی » ( قصص / 78 ) در حدیث نبوی آمده است :     « ... اکثر الناس قیمةً اکثر هم علماً ... »  ( صدوق ) • گفته شده است که علم را بیاموزید، اگر چه در چین باشد :     « اطلبوالعلم و لو بالصین  »  ( سیوطی /الجامع الصغیر ) • از امیرالمومنین (ع) روایت شده است که « العلم ضالة المؤمن، فخذوه و لو من ایدی المشرکین »  ( ابن عبدالبر / جامع بیان العلم )
البته جذب از بیگانگان باید گزینشی باشد، یعنی در پرتو جهان بینی اسلامی صورت گیرد. زیرا فقط در پرتو جهان بینی اسلامی است که علوم مختلف می توانند هدف واحد داشته باشند و ما را بسوی حقتعالی هدایت کنند.
علم نافع
از پیامبر اعظم آمده است :
« خیر العلم ما نفع »  ( صدوق / الامالی )
« اللهم انّی اعوذ بک من علم لاینفع »
ملاک مفید بودن
« الا الی الله تصیر الامور »  ( شوری / 53 )
« و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون »  ( ذاریات / 56 )
از رسول اعظم(ص) آمده است :
« ان الله یطاع بالعلم  و یعبد بالعلم و خیر الدنیا و الاخرة مع العلم و شرّ الدنیا و الاخرة مع الجهل »  ( روضة الواعظین )
واز امیرالمؤمنین (ع) روایت شده است که
« التفکر فی ملکوت السموات و الارض عبادة المخلصین »  ( غررالحکم و دررالکلم )
دانلود فایل


پاورپوینت علم در قرآن و سنّت

علم در قرآن و سنّت, دانلود پاورپوینت علم در قرآن و سنّت, پاورپوینت در مورد علم در قرآن و سنّت, تحقیق علم در قرآن و سنّت, پاورپوینت درباره علم در قرآن و سنّت, پاورپوینت راجع به علم در قرآن و سنّت, پاورپوینت آماده علم در قرآن و سنّت, تحقیق در مورد علم ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید