پاورپوینت آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند

پاورپوینت آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 19 صفحه

موضوع سمینار آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند تعاریفی ازآنتالپی 1-آنتالپی عبارت است از گرمای موجود در سیال. 2-آنتالپی یک خاصیت مقداری است که به صورت مجموع انرژی داخلی یک سیستم و حاصلضرب حجم سیستم در فشاری است که ازمحیط برروی سیستم اعمال میشود و محتوای حرارتی نیز نام دارد. H=u+p.v انرژی داخلی U = فشار P = حجم مخصوص=V در رابطه با آب و بخار آب 3 آنتالپی وجود دارد: 1-انتالپی مایع اشباع 2-انتالپی تبخیر 3-انتالپی بخار اشباع چکیده فرایند تولید شکر بر اساس حداقل مصرف انرژی با سرد کردن تبلور غلیظ عصاره خام: 1-استفاده از ریز صافی ها 2-استفاده از دستگاه تبادل یونی قبل از تبلور باید عصاره خام تحت تبخیر چند مرحله ای در محدوده فشار تحت فشار جو غلیظ و تبلور انجام شود. در این فرایند فشار بخار مصرف شده به منظور ذخیره انرژی قرار می گیرد. برای یک ساختار تبخیر کن مصرف انرژی به پارامترهای: دما و فشار بستگی دارد.
مقدمه این مقاله مربوط به فرایند تولید شکر بر اساس تبخیر عصاره چغندر قند و سرد سازی تبلور شکر از عصاره خام غلیظ است. بر خلاف تولید مناسب شکر در این فرایند عصاره کالکو کربنی تصفیه نمی شود و تبلور تبخیر شکر از عصاره غلیظ با سرد سازی تبلور جایگزین می شود بنابراین این فرایند با محیط تطابق بیشتری داشته و انرژی کمتری از دست می دهد.
فرایند نمودار جریان Cleaning Extraction Slicing Screening Micro-filtration Softening Evaporation Crystallization I (cooling) White sugar Crystallization II (cooling) Crystallization III (cooling) Molasses Beet Sugar II Sugar III Dissolving توضیح فرایند نمودار جریان در ابتدا چغندر قند تمیز و بریده شده و وقتی عصاره خام جدا شد وارد دستگاه استخراج کننده می شود. در استخراج کننده غلظت عصاره ابتدا 15% است و دما در منفذ آن 30 درجه است و سپس عصاره برای کاهش اجزاء چغندر قند تا دمای 70 درجه گرم می شود. دیفوزیون مهمترین مرحله استخراج قند است.
Cleaning & Slicing Extraction Screening Micro-filtration Softening دیفوزیون هدف از دیفوزیون بدست آوردن شربت خام با حداکثر خلوص و حداقل درصد قند تفاله است.
انواع دیفوزیون 2-دارای دیگ حرارتی:BMA 1- دوجداره:DDS محاسبات مواد ورودی و خروجی در دیفوزیون با استفاده از موازنه جرم می توان مشخصات هر یک از مواد ورودی و خروجی را تامین کند. هرگاه مقدار تفاله در محاسبات مجهول باشد 1/3 چغندر قند مصرفی در نظر گرفته می شود.
عمل تبخیر آب یا تغلیظ شربت Evaporation نام دارد. در مراحل ششگانه فوق هرچقدر درجه خلوص درطی تصفیه بالاتر رود میزان قند استحصالی بیشتر می شود. برای تهیه کریستال مورد نیاز در مرحله Crystallization از شربت تصفیه شده باید درطی دو مرحله عملیات را دنبال کرد: 1- شربت تمیزی که پس از تصفیه خام بدست می آید باید تغلیظ شود. 2- Brix (غلظت ماده جامد محلول در آن) به 60 تا 70 درصد رسانده شود. در این قسمت مقداری از آب شربت بصورت بخارخارج می شود.
به ازای 1kg چغندر قند 1kg آب باید تبخیر شود. به منظور صرفه جویی درمصرف بخار استفاده از اواپراتورهای چند بدنه ای در ک

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دریافت فایل


پاورپوینت آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند

دانلود آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند,تحقیق آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند,مقاله آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند,آنت

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید