پاورپوینت بازار قيصريه عالی قاپو کاخ هشت بهشت

پاورپوینت بازار قيصريه عالی قاپو کاخ هشت بهشت

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 15 صفحه

بازار قيصريه عالی قاپو- موضوع : کاخ هشت بهشت- به نام خدا کاخ هشت بهشت آثار زیبای اصفهان: عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت نمونه‌ای از کاخ های محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفوی است .
باغ وسیعی که عمارت درآن واقع شده است جزئی از باغ بزرگ نقش جهان بوده بنام باغ بلبل که به دستور شاه اسماعیل اول احداث گردید .
این بنا در تاریخ 1080هـ.ق ساخته شده و .نامهای دیگر آن هشت به هشت ، هشت در بهشت ، باغ بلبل می باشند این عمارت هشت ضلعی است که چهارنما دارد و با همه شباهتها هیچ یک مانند دیگری نیست .
به نظر می‌رسد نمای شمالی نمای اصلی است حال .اینکه وجود استخر در ضلع شرقی تعیین کننده نمای اصلی است عمارت دو متر بالا تر از سطح زمین ساخته شده است .
عمارت دارای دو طبقه است و پله ها طوری طراحی شده‌اند که از هرطرف به عمارت فوقانی .و تحتانی عبور و مرور می‌شود اتاقهای طبقه اول در چهار گوشه عمارت تزئیناتی از گچبری و نقاشی دارند در طبقه دوم مجموعه‌ای از رواقها و اتاقها با در و پنجره‌های خاتم .کاری است در وسط تالار حوضی هشت ضلعی از جنس مرمر معروف به حوض مروارید قرار دارد.
این حوض طوری حجاری شده که آب از سوراخهایش مانند مروارید تراوش میکن.
پارک مجلل و زیبایی در اطراف این کاخ ساخته شده که در حال حاضر ازگردشگاههای مشهور شهر اصفهان است.
عالی قاپو از آثار زیبای اصفهان: کاخ عالی قاپو عمارتی است که در غرب میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف اله سر بر افراشته و به عنوان یکی ازمهمترین شاهکارها ی معماری اوائل قرن یازدهم هجری از شهرتی عالم‌گیر برخوردار است .
تاریخ ساخت بنا به 1054 هـ.ق باز می گردد و بانی آن بانی شاه عباس اول میباشد.
این قصر دروازه مرکزی و مدخل کلیه قصرهایی بود که در دوران صفویه در محدوده میدان نقش جهان بنا شده بودند. عالی قاپو مرکب از دوکلمه عالی و قاپو است که با هم به معنای (سر در بلند) یا (درگاه بلند) هستند.
از زیر سر در بلند کاخ که تمامأ با سنگ ساخته شده به قصر وارد می شویم و به وسیله پلکانی که در دو طرف تعبییه شده اند به طبقات فوقانی می‌رسیم عالی قاپو دارای پنج طبقه است که هر طبقه آن تزئینات ویژه‌ای دارد در طبقه همکف دو تالار وجود دارد که در آن روزگار به امور اداری و دیوانی اختصاص داشت ، در طبقه سوم ایوان بزرگی است که بر هجده ستون بلند و رفیع استوار است و در وسط این ایوان حوض زیبایی از .مرمر وجود دارد آنچه عالی قاپو را در عداد آثار با شکوه و بسیار نفیس قرار داده است اثر هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی یعنی گچبریهای آخرین طبقه .است که تالار آن به اتاق موسیقی یا اتاق صوت نیز معروف است در این قسمت از کاخ شکل انواع جام و صراحی در دیوار تعبییه شده است که این اشکال علاوه بر نمایش زیبایی /خلاقیت و ابتکار هنرمندان گچکار برای این بوده است که انعکاس حاصل از نغمه‌ها ی نوازندگان به وسیله این .اشکال گرفته شود و صداها طبیعی و بدون انعکاس صوت به گوش برسند به طورکلی بنای عالی قاپو به عنوان یک بنای تشریفاتی خوش ساخت و .زیبا دستاورد دیگری از هنر معماری دوران صفویه است بازار قيصريه اصفهان: بازار قيصريه اصفهان از بزرگترين و مجلل ترين مرکز خريد و فروش در .دوران صفويه بوده استاين بازار که هم اکنون بزرگترين مرکز عرضه صنايع دستي استان

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دریافت فایل


پاورپوینت بازار قيصريه عالی قاپو کاخ هشت بهشت

دانلود بازار قیصریه عالی قاپو کاخ هشت بهشت,تحقیق بازار قیصریه عالی قاپو کاخ هشت بهشت,مقاله بازار قیصریه عالی قاپو کاخ هشت بهشت,بازار قیصریه

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید