پاورپوینت آماده; بررسی گیاهشناسی و پیکربندی و شکل ظاهری گلسنگ

پاورپوینت آماده; بررسی گیاهشناسی و پیکربندی و شکل ظاهری گلسنگ

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 17 اسلاید

بررسی گیاهشناسی و پیکربندی و شکل ظاهری گلسنگ گل سنگ گل سنگ یک موجود تشکیل شده از قارچ و جلبک است. جلبکها برای تولید غذا از نور آفتاب استفاده می کنند و بعضی از این غذاها توسط قارچها استفاده می شود .گل سنگ باسرعت خیلی کم رشد می کنند اما می تواند در زیستگاه های نامناسب مثل کویر و نواحی قطب جنوب زنده بمانند. بسیاری از گونه های این گیاه روی سنگها می رویند و مواد معدنی آنها را جذب می کنند .در نتیجه‌ی فعل و انفعال گل سنگ سنگها می شکنند و به خاک تبدیل می شوند. با توجه به ساختمان گل سنگ می بینید که جلبکها در بین قارچها محبوس شده اند تا گل سنگ را بوجود آورند .
بعضی از گل سنگها در طول سال فقط 1 میلی متر ( یک چهلم اینچ )رشد می کنند این گیاه می تواند تا 4000 سال عمر کند .
گل سنگها به سرعت توسط هوای آلوده از بین می روند بسیار از گل سنگها دارای رنگ روشنی هستند .این گلها قرنهاست که به عنوان رنگ مو و منبع رنگ کننده ها استفاده می شوند.
باغ سنگی نام نوعی سنگ آهکی است که محل زیست تعداد زیادی از گلسنگهای روکش کننده می باشد که به وسیله رشته‌های ریشه ای شکل به هم پیوسته اند. در حدود 200000 گونه گل سنگ وجود دارد این گیاه در سراسرجهان به چشم می خورد و می تواند در دمای منفی 60 درجه سانتیگراد (منفی 76 درجه فارنهایت)زنده بماند بسیاری از گلسنگها در نزدیکی ساحل زندگی می کنند اما فقط یک گونه از این گیاه دردریا زندگی می کند.
گلسنگ‌ جانداري حاصل از همزيستي بين يك قارچ (معمولا از گروه آسكومسيت‌ها) با جلبك سبز و يا هر دو آن‌هاست. در اين رابطه‌ي همزيستي جزء فتوسنتزكننده كربوهيدرات مي‌سازد و جزء قارچي علاوه بر تامين مواد معدني از جزء فتوسنتزكننده محافظت مي‌كند. گلسنگ رشد كندي دارد، از يك دهم ميلي‌متر تا يك سانتي‌متر در سال. براساس اين سرعت رشد، گلسنگ‌شناس‌ها عمر بعضي از گلسنگ‌ها را حداقل 4500 سال تخمين زده‌اند. علاوه بر اين گلسنگ‌ها نسبت به شرايط محيطي كه براي بسياري از جانداران محدودكننده است، مقاوم هستند. گلسنگ‌ها روي تخته سنگ‌ها در آفتاب سوزان و سرماي شديد بيابان‌ها، روي تنه‌ي درختان و حتي زير يخ‌هاي دائمي كوه‌هاي مرتفع زندگي مي‌كنند. اگرچه گلسنگ‌ها توانايي زندگي در شرايط سخت را دارند؛ اما نسبت به آلودگي هوا بسيار حساس‌اند؛ به‌همين دليل گلسنگ‌ها شاخص بسيار خوبي براي ميزان آلودگي هوا هستند. آلودگي هوا در قرن بيستم سبب ازبين رفتن گلسنگ‌ها در اطراف شهرهاي بزرگ شد. هم‌چنين تشكيل گلسنگ‌ها در يك ناحيه نشان‌دهنده‌ي بهبود كيفيت هوا در آن ناحيه است.
گلسنگ‌ها اولين جانداران اكوسيستم‌ها هستند. فعاليت گلسنگ‌ها در طول زمان سبب خرد شدن سنگ‌ها و تشكيل لايه‌ي خاك مي‌شود و به اين شكل محيط را براي ورود ساير جانداران مهيا مي‌كنند. هم‌چنين گلسنگ‌ها نيتروژن را تثبيت مي‌كنند و آن را به صورت قابل استفاده براي جانداران وارد محيط مي‌كنند. همچنین گلسنگها در تهیه عطر، ادكلن و تهیه آنتی بیوتیك مورد استفاده قرار می گیرند.با آن كه گلسنگ ها از شگفت انگیز ترین و متداول ترین موجودات روی زمین هستند و صرف نظراز پوشش روی درختان، هشت در صد از سطح كره خاكی را اشغال می كنند، به نقش مهم اکولوژیکی آنها توجه نمی شود. گلسنگ ها به دلیل زندگی چند موجود زنده در کنار یکدیگر بیش از گیاهان و جانوران که ب

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; بررسی گیاهشناسی و پیکربندی و شکل ظاهری گلسنگ

بررسی گیاهشناسی و پیکربندی و شکل ظاهری گلسنگ

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید