پاورپوینت آماده; The Balanced Scorecard

پاورپوینت آماده; The Balanced Scorecard

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 21 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحیم




The Balanced Scorecard مقدمه

در مورد سازمان تعاریف بسیاری ارائه شده است. كلاسیك ها بر نقش ساختار در سازمان تاكید می كنند و نئو كلاسیك ها به انسان توجه اساسی دارند. سازمانهای مكانیكی ، سازمانهای ارگانیكی ، سازمان یادگیرنده ، سازمان به مثابه فرهنگ و انواع مختلفی از تعاریف دیگر كه هریك از زوایه ای خاص به سازمان می نگرند. اما یكی از استعاره های جالب در مورد سازمان ، تشبیه سازمان به انسان است ، دراین تفكر به سازمان به مثابه موجودی زنده نگریسته می شود. اما در همه موجودات زنده ، بویژه انسان ، فاكتورهایی وجود دارد كه از آنها به عنوان علایم حیاتی نام برده می شود. ! آیا سازمان نیز علایم حیاتی دارد؟ آیا آنچنان كه فشار خون و نبض انسان حامل پیام مرگ و زندگی می توانند باشند ، می توان با اندازه گیری نبض و فشار خون سازمان نسبت به سلامت یا عدم سلامت آن آگاهی یافت؟ چارچوب كارت ارزیابی متوزان یكی از روشهای نوین و مفیدی است كه كنترل استراتژیك در سازمان را برمبنای عوامل حیاتی آن امكان پذیر می سازد. این نوشتار به معرفی کارت امتیازی متوازن و نحو پیاده سازی آن در سازمان می پردازد. The Balanced Scorecard (BSC ) این سیستم عملکرد سازمان ها را از 4 منظرارزیابی می کند:
مالی : سهامداران موفقیت را چگونه ارزیابی می کنند.
مشتری : چگونه برای مشتریان خود ارزش ایجاد می کنیم.
فرایند : با چه فرایندی می توانیم رضایت مشتری و سهامدار را حداکثر کنیم .
آموزش و رشد : برای بهبود مستمر روشها و روابط مشتری به چه سیستمهای اطلاعاتی و توانایی پرسنل و سازمانی نیازمندیم.

BSC شرکتها را قادر می سازد همزمان با پیگیری نتایج مالی با شاخص های غیرمالی چگونگی ساخت توانایی های خود در رابطه با مشتـــری ، فــرایند ،
پرسنل و سیستم ها رابرای رشد وسودآوری آینده کنترل کنند.
منظر مالی


منظر مشتری


منظر فرایند

منظر آموزش و رشد

مقایسه 4 منظر BSC

شاخص مشتری و شاخص مـــالی مربوط به خود استــراتــژی می باشد یعنی شرکت برای مشتریان و سهامداران چه برنامه ای دارد.
منظر فرایند مربوط به چگونگی استــراتــژی است یعنی چه فرایندهایی برای رسیدن به اهداف مشتریان وسهامداران پیش بینی شده است.
منظر آموزش ورشد به چگونگی می پردازد یعنی چگونه کارمندان می توانند مهارت هایی برای بهبود کیفیت و کاهش زمان پردازش کسب کنند.
اهداف(objective ) ، شاخص ها، و اهداف(targets ) انواع اهداف (Objective)
* مالی : افزایش درآمد از طریق افزایش فروش به مشتریان فعلی
* مشتری : خدمت محوری
* فرایند: انجام بهتر سفارشات با بهبود مستمر فرایند
* آموزش و رشد : تطابق پاداش ها و مشوق های پرسنل با راهبرد

شاخص ها بیانگر چگونگی موفقیت در رسیدن به اهداف می باشند. شاخص ها بیانگر ویژگی خاصی هستند و معانی چند گانه ندارند.
وقتی اهـداف (objective ) به صورت شاخص ها تعریف شدند هدف (target )به صورت یک سطح مشخص از یک شاخص با بهبود در آن تعریف می شود .
اهداف (target )باید بر اساس بالاترین سطح

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; The Balanced Scorecard

The Balanced Scorecard

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید