پاورپوینت آماده; پاورپوینت كارآفريني، تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات، جنسيت و سازمانهاي يادگيرنده

پاورپوینت آماده; پاورپوینت كارآفريني، تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات، جنسيت و سازمانهاي يادگيرنده

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 31 اسلاید

كارآفريني، تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات، جنسيت و سازمان هاي يادگيرنده (دانشگاه) شهروند محوري شهروندان آيندة خود را مي سازند.
قدرت دولت هاي ملي در حال تقليل است.
دولت هاي ملي مانند گذشته توان پاسداري از قانون را ندارند.
جمع آوري ماليات، كارآفريني و توسعة تكنولوژي براي دولت ها روز به روز مشكل تر مي شود.
دولت هاي ملي ديگر نمي توانند پاسخگوي نيازهاي شهروندان خود از نقطه نظر علائق، منافع و اولويت هاي آنها باشند.
اين در حالي است كه شهروندان نياز مبرم به فعاليت در حوزه هاي عمومي متنوع، توانمند و قابل عرصه و استفاده هستند. دولت ملي دولت ملي جزئي از روند مافوق مليت گرايي transnationalism است.
قدرت سياسي رنگ مي بازد و دموكراسي در بين پديده هاي ديگري كه ICT با خود به ارمغان مي آورد به صورت مستقيم در جامعه اعمال مي شود.
روند تصميم گيري جنبة غير متمركز به خود مي گيرد و فعاليت ها، وظايف و اهداف به صورت فزاينده اي به مرزهاي عملي و اجرايي نزديك تر مي شود.
مفاهيم سلسله مراتبي حاكم در حوزه هاي عمومي ممكن است كنار گذاشته شود.
دولت ملي مجبور به پذيرش همكاري با واحدهاي كاري ديگر مي شود و خود مانند يك كنش گر اقتصادي با ديگران همكاري مي كند. نقش كليدي فنآوري ارتباطات و اطلاعات نقش كليدي ICT در ايجاد عقايد، روش ها و روندهاي جديد است.
نقش كليدي ICT در توليد و تغيير در ساختار سازمان ها است.
ICT با جنبة تجاري دادن به عقايد، روش ها و روندهاي جديد، ارزش هاي نويني را براي كاربران، مشتريان و همچنين مالكين و جامعه بوجود مي آورد.
پس ICT به صورت تفكيك ناپذيري در ارتباط تنگاتنگ با كارآفريني قرار مي گيرد. قدرت ذهن شعار عصر اطلاعات ”آزاد ساختن بي سابقة ظرفيت توليد به واسطة قدرت ذهن است. شعار فكر مي كنم پس هستم به فكر مي كنم پس توليدگرم، تبديل مي شود“ (مانوئل كاسل).
بنابر آراء كاسل، كساني كه توانش اجتماعي دارند و از هنر همكاري توام با اعتماد و اطمينان بهره برده اند، برندگان اصلي عصر اطلاعات هستند.
عصر اطلاعات محيطي استثنايي براي كارآفريني بوجود مي آورد. دانشگاه ها و ”يادگيري“ بر اساس اقتصاد معرفت پايه: از مدل هاي خطي تا مدل هاي تعاملي انتقال معرفت (1) انتقال معرفت به مثابه روند تعاملي در تقابل با روند خطي مي باشد.
لوندوال (1992) – نوآوري موفقيت آميز تاكيد بر يادگيري پايدار و سازگار دارد تا پارادايم حاصل از آن جايگاهي فراتر از ”اقتصاد يادگيري“ را به خود اختصاص دهد.
كوك (1988)؛ ماسكل (2001) – نوآوري يك روند اجتماعي است كه طي آن توليد كنندگان و كاربران آن را از طريق تبادل معرفت مستتر و ضمني (tacit) و به صورت چهره به چهره فرا مي گيرند. دانشگاه ها و ”يادگيري“ بر اساس اقتصاد معرفت پايه: از مدل هاي خطي تا مدل هاي تعاملي انتقال معرفت (2) ولف (2005) – يادگيري در سطح منطقه اي و از طريق مشاركت در شبكه هاي همگاني تبادل معرفت صورت مي گيرد و از طريق نهاد هاي منطقه اي و بخصوص دانشگاه ها حمايت مي شود.
پاويت (1999)؛ كوهن و لوينتال (1990) – مؤسسه هاي بازرگاني ملزم به توسعة ”ظرفيت جاذب“ از طريق ايجاد مجموعه اي از مهارت هاي بالا هستند تا بتوانند از آن طريق معرفت توليد شده در دانشگاه ها را مورد بهره برداري و است

دریافت فایل


پاورپوینت آماده; پاورپوینت كارآفريني، تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات، جنسيت و سازمانهاي يادگيرنده

پاورپوینت کارآفريني, تکنولوژي ارتباطات و اطلاعات, جنسيت و سازمانهاي يادگيرنده

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید