پاورپوینت درباره بمب‌های گرافيتی

پاورپوینت درباره بمب‌های گرافيتی

نوع فایل : پاورپوینت( Power Point )قابل ویرایش

 

تعداداسلاید  :30 اسلاید

 

بخشی ازاسلایدها: 

  گرافیت يک ترکیب از عنصر کربن است که یکی از نرم ترین مواد معدنی شناخته شده و یک هادی بسیار قوی با رنگ مات است که به صورت شش ضلعی متبلور می شود. تمام این ویژگی های خاص به علت ساختار اتمی و پیوندهای دوتایی گرافیت است.

  که از این ماده با ارزش که هم خصوصیت رسانایی بسیار بالا و هم استحکام و نرمی بسیار خوبی دارد
می توان برای اهداف خاص استفاده کرد. یکی از این مسائل استفاده ویژه از گرافیت در ساختار بمب های گرافیتی است.

1- جنگ خليج فارس :

  در عمليات طوفان صحرا در جنگ خليج فارس در سال 1991 ميلادی، الياف گرافيتی در كلاهك جنگی موشك تام هاك KIT-2 برعليه تأسيسات برق عراق بكار رفت. در اين حمله، اتصالات ناشی از الياف گرافيت، 85% ظرفيت توليد برق عراق را از كار انداخت. اهداف مورد نظر در اين حمله بيشتر، پست های توزيع و سوئيچينگ برق بود تا خود نيروگاه های توليد برق. عراق برای مقابله با اين سلاح مجبور شد تا قبل از اصابت موشكهای مزبور، سيستم های توليد و انتقال برق خود را غيرفعال نمايد.

3-جنگ عراق :

  آمريكا در مارس 2003 ميلادی تجهيزات توزيع قدرت عراق را هدف گرفت. بجای استفاده از بمب های قابل انفجار كه تلفات فراوان بجا میگذاشت از بمبهای حاوی الياف كربن استفاده نمود كه خرابي های به مراتب كمتری بر جا می گذاشت. و از نظر سیاسی و اذهان عمومی برای کشور حمله کننده وجهه بهتری داشت. بسياری از حملات به تجهيزات توزيع نيروی الكتريكي در عراق، خسارات دراز مدت بر جمعيت غيرنظامی وارد آورد. بعد از حملات آمريكا بر دو تجهيزات ترانسفورمری در النصيريا، برق بمدت 30 روز قطع بود.


دریافت فایل


پاورپوینت درباره بمب‌های گرافيتی

پاورپوینت درباره بمب‌های گرافیتی , پاورپوینت بمب‌های گرافیتی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید