پاورپوینت درباره پایش برنامه میزان ید در سطح تولید

پاورپوینت درباره پایش برنامه میزان ید در سطح تولید

نوع فایل : پاورپوینت( Power Point )قابل ویرایش

 

تعداداسلاید  :10 اسلاید

 

بخشی ازاسلایدها:

هدف:حصول اطمینان از میزان ید نمک-خلوص نمک  وسایر ویژ گیهای نمک ید دار و روند اجرای برنامه حین تولید

•در صورت وجود بسته بندی مناسب وسپری نشدن زمان زیاد جهت حمل و نقل نمک چنا نچه میزان نمک کافی باشد ید کافی به مصرف کننده میرسد پس کنترل کیفیت طی مراحل تولید  بسیار مهم خواهد بودوبرای تضمین مو ضوع:1-تهیه یدات پتاسیم از بهترین نوع 2-انبار صحیح بسته های یدات پتاسیم بطور صحیح انبار شوند تا از الوده شدن یا کاهش میزان یدات قبل از مخلوط شدن جلوگیری شود 3-منبع تهیه نمک چنا نچه سنگ نمک معدن –دریاچه باشد خلوص بالایی داشته وبسته بندی ان مطا بق استاندارد باشد
•کنترل نام نمک و لیست نمودن نمکهای موجود در منطقه تحت پوشش و مقایسه آن با لیست نمکهای مجاز و اگر بسته نمکی بدون مجوز تولید یا پروانه غیر مجاز بود و یا نام نمک در لیست نمکهای مجاز ثبت نشده باشد بدون نمونه گیریو با تنظیم صورت مجلس به مراجع قضایی معرفی نماید تا از توزیع این نمک جلوگیری شود.
•نمونه برداری و انتخاب نوع نمک خوراکی جهت ارسال به آزمایشگاه . در سال حداقل از کلیه نمونه های موجود در مرکز حداقل یک نمونه از نمکهای موجود در سطح عرضه نمونه برداری انجام گیرد .
•نمونه نمکی که کارشناسان اداره نظارت از سطح تولید و نمونه نمکی که کارشناسان بهداشت محیط در سطح عرضه و توزیع نمونه برداری شده از طریق مرکز بهداشت شهرستان جهت تعیین میزان ید به آزمایشگاه ارسال می شود .

 در سطح خانوارهای روستایی :

•بهورز در سرشماری اول سال از نمک معرفی شده نمونه برداری کرده و توسط کیت یدسنج میزان ید نمک را اندازه گیری می نماید و ثبت موارد در فرم مربوطه و ارائه آمار به شبکه بهداشت و درمان شهرستان .
•در هر فصل حداقل 25 درصد از کل مراکز تهیه و توزیع و در طی سال کلیه مراکز یکبار یدسنجی شونده .

 


دریافت فایل


پاورپوینت درباره پایش برنامه میزان ید در سطح تولید

پاورپوینت درباره پایش برنامه میزان ید در سطح تولید , پاورپوینت پایش برنامه میزان ید در سطح تولید

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید