پاورپوینت آشنایی با تعدادی از گیاهان دارویی مرتعی

پاورپوینت آشنایی با تعدادی از گیاهان دارویی مرتعی

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 71

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

شاه بلوط هندي Aesculus hippocastanum  تيره هيپوكاستاناسه

شاه بلوط درختي است بلند با چوبي شكننده و شاخه هايي پوشيده از برگ هاي متقابل پنجه اي شكل. گل هاي آن سفيد مايل به زرد و خوشه اي هستند. ميوه آن نيز به صورت كپسول خارداري است كه يك تا سه دانه در آن قرار دارد. موطن اصلي آن مناطق بالكان و شرق مديترانه است.

ميوه شاه بلوط هندي محتوي 28 درصد ساپونين،  آسين و آسكولين، فراكسين و تانن است. از اين مواد در تركيبات دارو هاي صنعتي جهت درمان ناراحتي هاي قلبي يا گردش خوناستفاده مي شود. مواد موثره روي مقاومت ديواره وريدها، افزايش نفوذپذيري كرونر ها و انعقاد خون نيز اثر دارند. از اين مواد در درمان واريس و التهاب مجراي تنفسي فوقاني (خلط آورها) نيز استفاده مي شود.

در طب عاميانه ميوه بلوط را براي درمان اسهال مزمن يا مقاوم و اسهال خوني به كار مي برند و در قديم براي درمان مالاريا نيز از آن استفاده مي كردند. در مورد استعمال خارجي از جوشانده شاه بلوط هندي براي شستشوي زخم ها، ورم سرمازدگي، و برخي بيماري هاي پوستي و التهابات جلدي (ليخن) و بواسير استفاده مي شود. در دانه هاي اين گياه تركيباتي از نوع كومارين وجود دارد كه در كرم هاي آفتابي و محافظ به عنوان افزودني به كار مي رود.

از بلوط استفاده هاي صنعتي نيز مي شود. به اين معني كه از آن براي تهيه پودر شستشو و مواد كف كننده براي آتش نشاني نيز استفاده مي كنند و ضمنا به عنوان ماده غذايي با ارزش براي تغذيه حيوانات نيز به كار مي رود.

 

توسكا Alnus glutinosa  تيره بتولاسه

توسكا درختي است با شاخه هاي خاكستري پوشيده از لكه هاي كوچك قهوه اي (زگيل هاي پوست درخت) و چوبي به رنگ تيره. برگ هاي آن بيضي شكل و دندانه دار بوده نوك آن ها هلالي است. سطح اين برگ ها خصوصا در دوران  جواني خيلي چسبناك است.


دریافت فایل


پاورپوینت آشنایی با تعدادی از گیاهان دارویی مرتعی

پاورپوینت آشنایی با تعدادی از گیاهان دارویی مرتعی , پاورپوینت, آشنایی , تعدادی , گیاهان ,دارویی ,مرتعی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید