پاورپوینت گلهای نشایی ( کشت و کار)

پاورپوینت گلهای نشایی ( کشت و کار)

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 60

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

فهرست مطالب
اهمیت تاریخی واقتصادی
جایگاه ایران ازنظرجغرافیایی
موسسات ومراکزپرورش گل وگیاه
گیاهانی که درگلکاری مورد توجه قرارمیگیرند
گلهای نشایی
نشاهای فصلی
گیاهان یکساله مقاوم وحساس
 
 
 
اهمیت تاریخی واقتصادی
 قدمت کشت و کار و نگهداری گل‌ها در ایران شاید همزمان با شروع کشاورزی بوده است. ایران یکی از خواستگاه‌ها و زادگاه‌های طبیعی گیاهان زینتی از جمله لاله، سنبل، زنبق، سیکلامن و برخی از درختچه‌ها و تعداد زیادی از درختان میوه بشمار می‌آید، و در منابع علمی دنیا اسناد و مدارک مربوط به این موضوع موجود است. ولی از نظر اقتصادی و صادرات گل و گیاه هنوز موقعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد.
 
 
جایگاه ایران از نظر جغرافیایی:
 ایران در یک منطقه پر رود با طول روز بلند و روشنایی کامل آفتاب قراردارد و از این نظر می‌تواند در بسیاری از هزینه‌های مربوط به گرم کردن و روشن نگه داشتن گلخانه‌ها که برای کاشت و تکثیر گیاهان زینتی اهمیت زیادی دارد، صرفه جویی کند.
 

 موقعيت ايران بدليل قرار داشتن در کنار کشورهاي پر مصرف گل و گياه از نظر اقتصادي حائز اهميت است. همسايه‌هاي شمالي و جنوبي ايران از خريداران بسيار خوب گياهان زينتي هستند. ايران با داشتن يک بازار متعادل و نسبتاً ثابت و دائمي قادر است جايگاه واقعي خود را در  اين عرصه پيدا کند.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و هم‌چنین وضعیت نیروی کار، ایران در مقایسه با هلند از موقعیت مناسب‌تر و ارزان‌تری برخوردار است .

 

شرایط آب و هوایی برای گلها
تاكنون 14 گونه اقليم آب و هوايي در جهان شناسايي شده كه  از اين تعداد 12 گونه آن در سرزمين پهناور ما وجود دارد.
هلند يكي از كشورهاي موفق در امر صادرات گل به جهان است، اين كشور با يك چهلم مساحت ايران بيش از 57 درصد كل صادرات گل و گياهان زينتي دنيا را از آن خود كرده و در صدرقرارگرفته.ما از نظر توليد گل و گياه، كشور هفدهم دنيا هستيم.

دریافت فایل


پاورپوینت گلهای نشایی ( کشت و کار)

پاورپوینت گلهای نشایی, کشت و کار , پاورپوینت گلهای نشایی , کشت و کار

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید