پاورپوینت IIS

پاورپوینت IIS

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 19

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

IIS چیست؟

سرویس IIS که مخفف Internet Information Services می باشد و یک سرور برای کنترل کردن محتویات و دسترسی به سایت های وب یا  ftpشما بر روی هارد ایجاد می کند

برای مثال هنگامی که شما می خواهید سایتتان را منتشر کنید قبل از  upload کردن آن می خواهید آن را آزمایش کنید و اگر با  aspطراحی می کنید قبل از نصب Visual Studio.Net بهتر است این سرویس را نصب کنید و گرنه مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت .

 
پيکربندی IIS با رعايت مسائل امنيتی
•اغلب سازمان های دولتی و خصوصی در کشور، دارای وب سايت اختصاصی  خود در اينترنت می باشند . سازمان ها و موسسات برای ارائه وب سايت ، يا خود امکانات مربوطه را فراهم نموده و با نصب تجهيزات سخت افزاری و تهيه پهنای باند لازم،  اقدام به عرضه سايت خود در اينترنت نموده و يا از امکانات مربوط به شرکت های ارائه دهنده خدمات ميزبانی استفاده می نمايند . وجه اشتراک دو سناريوی فوق و يا ساير سناريوهای ديگر، استفاده از يک سرويس دهنده وب است.
• بدون ترديد سرويس دهنده وب يکی از مهمترين نرم افزارهای موجود در دنيای اينترنت محسوب می گردد کاربرانی که به سايت يک سازمان و يا موسسه متصل  و درخواست اطلاعاتی را  می نمايند ، خواسته  آنان در نهايت در اختيار سرويس دهنده وب  گذاشته می شود . سرويس دهنده وب، اولين نقطه ورود اطلاعات  و آخرين نقطه خروج اطلاعات از يک سايت  است . بديهی است نصب و پيکربندی مناسب چنين نرم افزار مهمی ، بسيار حائز اهميت بوده  و تدابيرامنيتی خاصی را طلب می نمايد .در ادامه  به بررسی  نحوه پيکربندی سرويس دهنده وب IIS  در شبکه های مبتنی بر ويندوز با تمرکز بر مسائل امنيتی ، خواهيم پرداخت.

 

IIS(Internet Information services) ، يکی از سرويس دهندگان وب است  که از آن برای برای نشر و توزيع سريع محتويات مبتنی بر وب ، برای مرورگرهای استاندارد استفاده می شود . نسخه پنج IIS ، صرفا" برای سيستم های  مبتنی بر ويندوز 2000 قابل استفاده است . نسخه های ويندوز 2000 Serverو   Advanced serverبمنظور نصب IIS، مناسب و بهينه می باشند . نسخه پنج برای  استفاده در نسخه های قديمی ويندوز طراحی  نشده است . امکان نصب IIS نسخه پنج ،  بهمراه ويندوز  Professional نيز وجود داشته  ولی برخی از امکانات آن نظير : ميزبان نمودن چندين وب سايت ، اتصال به يک بانک اطلاعاتی ODBC و يا محدوديت در دستيابی از طريقIP   در آن لحاظ نشده است . 
نسخه پنج IIS ، سرويس های  WWW ، FTP، SMTP و NNTP را ارائه می نمايد . سه نرم افزار و سرويس ديگر نيز با IIS در گير می شوند

Certificate Server , Index server وTransaction server  امنيت درIIS  متاثر از سيستم عامل است . مجوزهای فايل ها ،  تنظيمات ريجستری ،  استفاده از رمزعبور،  حقوق کاربران و ساير موارد مربوطه ارتباط مستقيم و نزديکی با امنيت در IIS دارند . 


دریافت فایل


پاورپوینت IIS

پاورپوینت IIS, پاورپوینت, IIS

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید