پاورپوینت سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی

پاورپوینت سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی

فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش     تعداد اسلاید: 21

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

انگیزه پیدایش

 هدف از تشکيل اين سازمان ايجاد همبستگی بين امت اسلامی از راه آموزش، علوم و فرهنگ، گسترش علم و فن‏آوری در کشورهای اسلامی، برقراری همکاری بين نخبگان مسلمان، حمايت از اقليت‏های مسلمان در کشورهای غربی و غير مسلمان، و به‏طور کلی برقراری همکاری و داد و ستد علمی، آموزشی و فرهنگی بين مسلمانان در سراسر جهان بود.

می توان گفت که اولین ایده تشکیل سازمان علمی و فرهنگی برای مسلمانان از همان پگاه ورود عناصر و شاخصه های فرهنگی دنیای مدرن و عصر جدید غربی به کشورهای اسلامی وهمزمان با ایجاد بیداری و آگاهی اسلامی، در ذهن اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای اسلامی شکل گرفته بود.

از اواخر قرن نوزده میلادی و اوایل قرن بیستم چشم انداز ایجاد چنین سازمانی مهم ترین امید اصلاح طلبان و روشنفکران مسلمان به امید دستیابی مسلمانان به اتحاد و بالا بردن سطح آگاهی آنان بود اما این ایده در نهایت در نهمین کنفرانس وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی به تاریخ 24-28 آوریل1978 در شهر “داکار” کشور  “سنگال” طی قطعنامه شماره 9/9 به توصیه” اولین کنفراس آموزشی کشورهای اسلامی” مطرح گردید.

 

در نهایت پس از تصويب اساسنامه آن را در يازدهمين اجلاس وزيران خارجه كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي در اسلام آباد در سال 1361 (ماه مه 1980) جهت هماهنگي و گسترش تعامل و همكاري‌هاي آموزشي، علمي و فرهنگي با الهام از اهداف و تعاليم عاليه اسلام ميان كشورهاي اسلامي تأسيس گرديد. اساسنامه سازمان در سال 1982 به تصويب رسيد و طي سال‌هاي 1986 تا 1997 در سه مرحله تصحيح برروي آن انجام گرفت.

 

 

•ضرورت تشکیل

آيسسكو به عنوان يكي از مجامع علمي، فرهنگي و آموزشي وظيفه مهمي در ايجاد تعامل فرهنگي و علمي بين كشورهاي مسلمان بر عهده دارد. اين سازمان كه زائيده سازمان كنفرانس اسلامي است مي‌تواند نقطه روشني در بسط و گسترش علم و فناوري و فرهنگ در ميان ملل مسلمان و شناساندن دستاوردهاي آن به كشورهاي غيرمسلمان باشد. ارتباط تنگاتنگ آن با مجامع دانشگاهي و صاحبان علم و انديشه، بهره‌گيري از توان و ظرفيت دانشمندان و دانشگاهيان مي‌تواند نقطه شروع رشد و تعالي و بالندگي روزافزون آن در عرصه بين المللي باشد. 


دریافت فایل


پاورپوینت سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی

پاورپوینت سازمان آموزشی, علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی, پاورپوینت, سازمان, آموزشی, علمی, فرهنگی, کشور, اسلامی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید