پاورپوینت حمام خسرو اقا

پاورپوینت حمام خسرو اقا

.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت با موضوع حمام خسرو اقا

در قالب ppt ودر30اسلاید، قابل ویرایش

برشی ازمتن تحقیق:

الف -1 ) نقشه و اطلاعات موجود شهر اصفهان

شهر تاريخی اصفهان مركز استان اصفهان است و اكنون دارای مقام سوم از نظر جمعيت در سطح كشور مي‌باشد. فاصله اصفهان تا تهران 425كيلومتر است و در جنوب آن قرار دارد. اين شهر به دليل موقعیت جغرافيايی بسيار مناسب كه در قلب فلات ايران قرار دارد پيوسته مورد توجه سلاطين و مديران مملكتی بوده است . اصفهان از سطح عمومی درياها حدود 1580 متر ارتفاع دارد و در شرق سلسله جبال زاگرس واقع شده است. اين شهر در چهارراه شمالی - جنوبی و شرقی - غربی كشور قرار دارد و در طی تاريخ محل رفت و آمد و برخورد اقوام و فرهنگ های مختلف بوده است. منطقه بزرگ اصفهان در قسمت شمالی و شرقی به كوير محدود می‌گردد و قسمت غربی و جنوبی آن به ارتفاعات زاگرس منتهی می‌شود. علت وجودی اين شهر را بايد مديون آب هايی دانست كه از كوه های زاگرس مرتفع به نام زردكوه بختياری سرچشمه گرفته و زاينده‌رود را به وجود آورده و در نتيجه شهر زيبای اصفهان در دو طرف زاينده‌رود قرار گرفته است.

شهر اصفهان بر روی دشتی نسبتا صاف با شيبی حدود 2 درصد و به طرف شمال شرقی بنا گرديده است. توسعه ی شهر در طی قرون متمادی به سمت جنوب غربی بوده، زيرا در اين منطقه آب فراوان تر و آلودگی نيز كمتر است.

الف -2) نقشه ساختگاه و موقعیت ساختمان

خیابان سپاه ، تقاطع خیابان شهید آیت الله دستغیب

محل حمام در كنار میدان حوض و در فاصله اندكی از بازار مسگرها، میدان نقش جهان، باغ چهلستون و محله حكومتی قرار داشت.(گنج نامه –حمام)

ب - معرفی شهر

ب -1 ) تاریخچه – جغرافیا - فرهنگ

تاریخچه اصفهان

سابقه تاريخ اصفهان به قدمت تاريخ ايران است. بنای اصفهان را به طهمورث، سومين پادشاه از سلسله پيشداديان نسبت داده اند، اصفهان در تاريخ قديم به نام (گی) در پارس عليا معرفی گرديده، اين شهر محل تقاطع راه های عمده و اقامتگاه سلطنتی پادشاهان هخامنشی بوده است. استرابون جغرافيدان يونانی در 2000 سال قبل، از اصفهان به عنوان مرکز کشور ايران نام برد. مسلمانان اين شهر را (جی) و در طول تاريخ به نام های اسپاهان يا شهر سواران و همچنين صفاهان و صفاهون گفته شده است.

در ادوار پیش، اصفهان نقش پلی را داشت که قسمت های کم ارتفاع شرق فلات ایران را با سرزمین های کوهستانی غرب مرتبط می ساخته است و برای اطراق سرما زدگان کوهستان غرب و گرما زدگان و خستگان هوای خشک شرق, محل مناسب و مطلوبی بود. از اصفهان قبل از اسلام، یعنی دوره حکومت مادها و دوره شاهنشاهی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان اطلاعات زیادی در دست نیست و از آن دوره ها, آثار قابل توجهی بر جای نمانده است. آنچه مسلم است، استقرار جلگه اصفهان درمیان بیابان ها و کوه های خشک مرکزی ایران از یک طرف و اهمیت و موقعیت ارتباطی خاص آن در مرکز فلات پهناور ایران از طرف دیگر، تاریخ و سابقه آن را به سابقه و قدمت کشور ایران مرتبط کرده است. پیش از برپایی پادشاهی مادها، اصفهان حد شرقی ممالکی بوده است که بابلی ها از آن اطلاع داشته اند و به احتمال قوی جزو ناحیه ( انزان) یا (انشان) بوده است.

 

 

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت حمام خسرو اقا

پاورپوینت حمام خسرو اقا

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید