پاورپوینت درباره شتاب دهنده ها (سرگذشت ذرات)

پاورپوینت درباره شتاب دهنده ها (سرگذشت ذرات)

این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 66 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این پاورپوینت و اطمینان از خرید، مطالب چند اسلاید آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

نام درس:مقدمه ای بر تکنولوژی هسته ای

شتابدهنده ها:

شتابدهنده ها دو مشکل را برای فیزیکدانان حل کرده اند. اول چون همه ذرات شبیه موج رفتار می کنند فیزیکدانان از شتابدهنده ها برای افزایش مومنتوم یک ذره استفاده می کنند.بدین ترتیب طول موج آنها را به اندازه کافی کم می کنند تا بتوانند از آن برای کاویدن درون اتمها استفاده کنند. دوم انرژی ذرات سریع برای ساختن ذرات سنگین که فیزیکدانان می خواهند آن را مطالعه کنند استفاده می شود.

شتابدهنده ها چگونه کار می کنند؟
اساسا یک شتابدهنده ذره را می گیرد وآن را بوسیله میدان الکترومغناطیسی سرعت می دهد و و ذره را محکم به یک هدف و یا دیگر ذرات می زند. اطراف نقطه برخورد آشکارسازهایی وجود دارد که اتفاقات بسیاری را ضبط می کند.
پرسش : فیزیکدانان چگونه ذراتی که  می خواهند مطالعه کنند را بدست می آورند؟

 

چگونه ذرات را برای شتاب دادن فراهم کنیم؟


الکترونها : گرم کردن یک فلز باعث می شود الکترونها از سطح آن بیرون انداخته شوند. تلویزیون شبیه یک لامپ پرتو کاتودی از این مکانیزم استفاده می کند.

پروتونها : آنها به آسانی به وسیله یونیده کردن اتم هیدروژن فراهم می شود.


پادذره ها
: برای بدست آوردن پادذرات ابتدا ذرات پرانرژی را به هدفی می زنیم. سپس زوجهای ذرات و پادذرات از فوتونهای مجازی و گلئونها ساخته خواهند شد. میدانهای مغناطیسی می توانند برای جدا کردن آنها از هم استفاده شوند.


دریافت فایل


پاورپوینت درباره شتاب دهنده ها (سرگذشت ذرات)

پاورپوینت,شتاب دهنده ها,سرگذشت ذرات,تکنولوژی هسته ای

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید