پاورپوینت آموزه‌هاي ديني و بهره‌وري نيروي انساني

پاورپوینت آموزه‌هاي ديني و بهره‌وري نيروي انساني

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 48 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

آموزه‌هاي ديني و بهره‌وري نيروي انساني

اصطلاح‌شناسي بهره‌وري

اصطلاح رايج و شايع (productivity)

در فرهنگ لغت فارسي، به معناي بهره‌برداري، كام‌يابي و با فايدگي است و در پژوهش‌ها به معناي راندمان، بازدهي، مولّديت و باروري به كار مي‌رود. البته تعريف اصطلاحي اين واژه فراوان است و پيوسته جديدتر و كامل‌تر هم مي‌شود. برخي، بهره‌وري را در مفهوم اقتصادي آن در رابطه بين كميت و كيفيت كالاها و خدمات توليد شده و مقدار منابع مصرف شده مي‌دانند.

آژانس بهره‌وري اروپا (European Productivity Agency) بهره‌وري را چنين تعريف مي‌كند: بهره‌وري در درجه اول يك ديدگاه فكري است كه همواره سعي دارد آنچه را در حال حاضر موجود است، بهبود بخشد و مبتني بر اين عقيده است كه انسان مي‌تواند كارها و وظايفش را بهتر از روز قبل انجام دهد.

سازمان ملي بهره‌وري ايران هم بر اين باور است كه: بهره‌وري، يك نگرش عقلايي به كار و زندگي است كه هدف آن، هوشمندانه‌تر كردن فعاليت‌ها براي دستيابي به زندگي بهتر و متعالي‌تر است.

آخرين و دقيق‌ترين تعريف بهره‌وري، مجموع اثربخشي و كارآيي است:

بهره‌وري = اثربخشي (اجراي كارهاي درست) + كارآيي (اجراي درست كارها).

يعني براي اينكه بتوانيم در كار خود اثربخش باشيم و به هدف برسيم، بايد كارهاي درست را انجام دهيم. پس از انتخاب درست‌ترين كار هم، بايد كارآيي خود را با انجام كار به صورت شايسته بالا ببريم.

 

اگر چه هر كدام از اين تعريف‌ها در جايگاه خود درست و كارآمد است، بهره‌وري مي‌تواند بيشترين استفاده از كمترين امكانات و منابع مادي و معنوي در راه رسيدن به رشد و شكوفايي همه جانبه زندگي انسان باشد.

منظور از امكانات و منابع مادي، فن‌آوري، مديريت، نيروي انساني و منابع طبيعي است. منظور از منابع معنوي هم ارزش‌ها، رفتارها، هنجارها، نگرش‌ها و اسلوب‌هايي است كه قابل اندازه‌گيري نيستند، ولي مي‌توانند نقش مهمي در بهبود بهره‌وري به طور مستقيم و غير مستقيم ايفا كنند.


دریافت فایل


پاورپوینت آموزه‌هاي ديني و بهره‌وري نيروي انساني

پاورپوینت amouze dini ,amouze dini,دانلود پاورپوینت amouze dini ,amouze,dini

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید