پاورپوینت بافت (عکاسی) مربوط به کتاب فرهنگ وهنر پایه هشتم

پاورپوینت بافت (عکاسی) مربوط به کتاب فرهنگ وهنر پایه هشتم

 

 

 

 

پاورپوینت بافت عکاسی با 24 اسلاید قابل ویرایش می باشد 

این پاورپوینت مربوط به پایه هشتم کتاب فرهنگ وهنر می باشد  

سطح اجسام مختلف از بافت های متفاوتی پوشیده شده است. مثلا سطح یک قطعه چوب یا یک ورقه فلزی یا سطح یک سنگ را در نظر بگیرید. حتی وجود تعداد زیادی از اشیاء در کنار هم نیز بافت ایجاد می کنند، به عنوان مثال سطح ماسه کنار دریا و یا برگ های پاییزی بر روی سطح زمین می توانند نمونه هایی از بافت باشند. 

انسان پس از تولد و از همان ابتدای دوران نوزادی و سپس کودکی با لمس اشیای مختلف تجربیات جدیدی کسب می کند و با درک آنها خصوصیات هر شیء را در حافظه خود ذخیره می نماید. با گذشت زمان و افزایش سن، خیلی از تجربیات لمسی افراد به تجربیات بینایی تبدیل می شوند به این صورت که فرد با دیدن یک شیء خاص می تواند حالت، جنس و خصوصیات آن را بدون لمس کردن آن ادراک کند. همین موجب می شود که بافت عناصر مختلف بر احساس بیننده تاثیر گذار شود. بافت عناصر تصویر در بیننده تجربیات قبلی و واقعی او را تداعی می کند و احساس مربوط به آن تجربیات را در وی بر می انگیزد.

نقش نور در نمایش بافت

     تابش نور مایل بر سطح یک عنصر موجب می شود بافت آن با برجستگی بیشتری نمایش داده شود. هر چه زاویه نور کمتر باشد معمولا جلوه بافت بیشتر خواهد بود. هنگامی که نور بطور مستقیم بر سطح یک جسم می تابد، پستی بلندی های آن را به صورت یکنواخت روشن می کند و حس برجستگی بافت را کاهش می دهد. ولی نور جانبی و مایل می تواند سایه های عمیقی در سطح بافت ایجاد کند و با افزایش کنتراست برجستگی بیشتری به بافت ببخشد. بافت هایی مثل چوب که زبر و دانه دار هستند با تابش نور مایل ، برجستگی بیشتری خواهند یافت.


دریافت فایل


پاورپوینت بافت (عکاسی) مربوط به کتاب فرهنگ وهنر پایه هشتم

پاورپوینت, پاورپوینت بافت ,پاورپوینت عکاسی بافت ,پاورپوینت بافت عکاسی ,بافت عکاسی ,بافت, عکاسی ,فرهنگ و هنر , هنر

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید