پاورپوینت درباره کربوهیدراتها

پاورپوینت درباره کربوهیدراتها

نوع فایل : پاورپوینت( Power Point )قابل ویرایش

 

تعداداسلاید  :42 اسلاید

 

بخشی ازاسلایدها:

مونوساکاریدها: قندهای ساده با چندین گروه OH. بر اساس تعداد کربن به تریوز، تتروز، پنتوز، هگزوز ...

دی ساکاریدها: از دو مونوساکارید که به صورت کوالان به هم متصل شده اند ساخته شده اند.

الیگوساکاریدها: تعداد محدودی مونوساکارید که به صورت کوالان به هم متصل شده اند ساخته شده اند.

پلی ساکاریدها: پلی مری از واحدهای مونوساکاریدی، بیش از 10 واحد

گروه های آلدهیدی و کتونی در پنتوزها و هگزوزها می توانند با گروه الکلی (OH)، کربن های پائینیتر در ساختار خود پیوندهای همی استال و همی کتال تشکیل دهند.

 

نشاسته :

قند ذخیره‌ای مهم در گیاهان است. بخصوص در دانه‌ها (گندم ، جو ، ذرت و مانند آن) و در غده‌ها (سیب زمینی) ذخیره می‌شود. نشاسته در آب به شدت نامحلول است و در آب گرم متورم می‌شود و چسب نشاسته می‌سازد. نشاسته که یکی از محصولات فتوسنتز است، خود از دو بخش آمیلوز به صورت زنجیره خطی و آمیلوپکتین که دارای انشعاب است، ساخته شده است. هیدرولیز نشاسته ابتدا تولید دکسترین ، مالتوز و در نهایت (هیدرولیز کامل) تولید مولکولهای گلوکز می‌نماید.

دكسترين نوعي فیبر محلول مي باشد كه در طي فرآيند دكسترينه شدن ((dextrinization از نشاسته ذرت یا گندم در درجه حرارت بالا، تشکیل شده و به دنبال درمان آنزیمی (با آمیلاز) به دكسترين مقاوم تبديل مي شود. دكسترين مقاوم داراي پيوندهاي خطی و شاخه های اضافی گليكوزيدي مي باشد که توسط آنزیم های دستگاه گوارش قابل هضم نیست. این پيوندهاي جديد موجب غیر قابل هضم شدن دكسترين شده، به طوری که تنها درصد کمی از دكسترين در روده کوچک جذب می شود و بقیه به آرامی در روده بزرگ تخمیر مي شود.

 


دریافت فایل


پاورپوینت درباره کربوهیدراتها

پاورپوینت درباره کربوهیدراتها , پاورپوینت کربوهیدراتها

علوم پایه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید