پاورپوینت در مورد اختصاصات ظاهري فيزيكي شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني

پاورپوینت در مورد اختصاصات ظاهري فيزيكي شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها :60 اسلاید

 

بخشی از اسلاید ها :

           اختصاصات ظاهري آب آشاميدني
 - طعم و بو

 
اساسی ترین مسئله در مورد آب تصفیه شده عدم داشتن طعم و بو است. به استثناء موادی نظیر کلرورسدیم در آب که فقط بر روی طعم آب اثر گذاشته و تأثیری بر بوی آب ندارند، بوی آب ارتباط نزدیکی با طعم آن دارد.

عوامل مختلفي نظير رشد جلبكها ، تجزيه گياهان آبزي ، محصولات حاصل ازكلرينه كردن آب مثل كلرو فنلها و راكد ماندن آب در انتهاي شكبه توزيع درايجاد طعم و بوي آب مؤثرند. منشأ مشکلات مربوط به طعم و بوی آب ممکن است كيفيت آب خام، عدم كارايي سيستم تصفيه ، خوردگي شيميايي و يا رشد بيولوژيكي در سيستم توزيع باشد.

-طعم و بوی آب همواره مسئله­ای است که مورد اعتراض مصرف کنندگان قرار می گیرد. با توجه به تأثیر منبع آب در پیدایش طعم و بو، مقدار وکیفیت آن در فصول مختلف سال ممکن است متغیر باشد.
-
شدت طعم و بو به دما و PH وابسته است .
-
بطور كلي در مورد طعم و بو هدف اين است كه آب تأمين شده براي 90 درصد مردم مطلوب باشد.

بخشی از مشکلات طعم آب به نمک­های موجود در آب (کل جامدات محلول) و حضور برخی فلزات نظیر آهن، مس و منگنز مربوط می شود. در حالت کلی آبهائی که مقدار کل جامدات محلول آنها کمتر از mg/l1200 هستند از نظر مصرف­کنندگان قابل قبول هستند اما مقادیر کمتر از 650 میلی گرم در لیتر ارجحیت بیشتری دارند.

 

 

 


دریافت فایل


پاورپوینت در مورد اختصاصات ظاهري فيزيكي شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني

پاورپوینت اختصاصات ظاهری فیزیکی شیمیایی و رادیولوژیکی آب آشامیدنی ,پاورپوینت در مورد اختصاصات ظاهری فیزیکی شیمیایی و رادیولوژیکی آب آشامی

عمومی و آزاد

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید