ازمایش منع بعدی - آزمایش تجربی منع بعدی

ازمایش منع بعدی - آزمایش تجربی منع بعدی

گزارش کار آزمایش منع بعدی

 

تعداد صفحات:   9 صفحه

نوع فایل:   WORD

+ فایل هدیه: توضیحات آزمایش منع بعدی (5 صفحه)

 

فهرست مطالب:

چکیده

هدف

مباني نظري و آزمایشي

فرضيه ها

توصيف آزمایش

آزمودنیها

وسايل آزمايش

اجراي آزمایش

طرح آزمایش

روشهاي تحليل

نتايج

منابع

 

بخشی از متن فایل:

ابتدا آزمودنی ها به دو گروه گواه و ازمايشي تقسیم می شوند و پس از ان آزماینده به هر یک از آنها یک شماره می دهد (مثلاً از 1 تا8) و از آنها می خواهد که شماره خود را روی هر سه ورقه ای که در اختیار دارند(شامل:  یادگیری فهرست A ، یادگیری فهرست B ، یادآوری فهرست A) بنویسند.

سپس آزماینده اعلام می کند که می خواهد یک فهرست 12 کلمه ای را پنج بار به صورت های مختلف بخواند و آزمودنی ها باید این 12 کلمه را حفظ کنند، چون بعداً باید به خاطر بیاورند. آزماینده اعلام می کند که ترتیب کلمات مهم نیست بلکه تعداد و درست بودن آنها مهم است.

آزماینده بطور آرام و هر کلمه به فاصله دو ثانیه فهرست A را به صورتهای A1 - A2 - A3- A4-  A5  می خواند. آزمودنی ها پس از پایان A5  ، صفاتی را که به خاطر دارند روی یکی از سه ورقه که قبلاً روی آن نوشته اند "یادگیری فهرست A" می نویسند. آزماینده اوراق را جمع آوری می کند.

آزماینده از آزمودنی های گروه کنترل می خواهد که از اتاق خارج شوند. آزماینده قبلاً با دستیار خود صحبت کرده و قرار گذاشته است که او افراد گروه کنترل را سرگرم نماید تا کلمات فهرست A را با هم در میان نگذارند و در مورد آزمایش صحبت نکنند.

پس از آن گروه کنترل اتاق را ترک کرده و آزماینده فهرست  Bرا مثل فهرست قبلی برای آزمودنی های گروه آزمایشی می خواند و باز از آنها می خواهد که هرچه به خاطر می آورند روی یکی از اوراق که قبلاً روی آن نوشته اند "یادگیری فهرست B" بنویسند و تحویل دهند. پس از این یادگیری، به گروه آزمایشی پنج دقیقه استراحت داده می شود. گروه کنترل همچنان در بیرون از اتاق به گفتگو با دستیار آزماینده مشغول هستند. هدف از استراحت دادن به گروه آزمایشی این است که اولاً از خستگی آنها جلوگیری شود ثانیاً فاصله زمانی بین یادگیری فهرست A  و یادآوری آن طولانی باشد.

پس از استراحت گروه آزمایشی، افراد گروه کنترل به اتاق برمی گردند. آزماینده از همه افراد دو گروه می خواهد تا صفاتی را که از فهرست A به خاطر دارند روی برگ دیگری که قبلاً روی  آن نوشته اند "یادآوری فهرست A" بنویسند و تحویل دهند.

طرح آزمایش

متغيير مستقل اين آزمایش عبارتست از یادگیری های بعدی (فهرست B) و متغيير وابسته اين آزمایش یادگیری های قبلی (فهرست A) مي باشد

گروه آزمايشي: يادگيري فهرست A، يادگيري فهرست  B، يادآوري فهرست A.

گروه کنترل: يادگيري فهرست A، استراحت، يادآوري فهرست A

 

نتايج

  1. 25

 

 

میانگین های دو گروه در یادگیری فهرست A نشان ميدهند دو گروه معادلند.

 

 

 

با توجه به اينكه دو گروه در یادگیری فهرست A تفاوت نداشته اند و میانگین گروه آزمایشی در یاداوری فهرست A بطور معنی داری کمتر از میانگین گروه کنترل است ثابت خواهد شد که یادگیری فهرست B مانع از یادآوری فهرست A شده  است  (منع بعدی).

  1. 25

……………………

 


دریافت فایل


ازمایش منع بعدی - آزمایش تجربی منع بعدی

آزمایش منع بعدی,ازمایش منع بعدی,گزارش کار آزمایش منع بعدی,آزمایش منع بعدی در روانشناسی تجربی,آزمایش تجربی منع بعدی,مثال برای منع بعدی,منع بع

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید